Jeżeli prowadzimy lub chcemy prowadzić własny sklep internetowy, to warto zadbać o jego odpowiednią optymalizację zgodnie ze standardem Responsive Web Design. Jeszcze kilka lat temu typowa witryna internetowa była głównie dostosowana do rozdzielczości ekranu monitora, dzięki czemu nie tylko odpowiednio spełniała swoją funkcję, ale także prezentowała się w estetyczny sposób. Poszczególne elementy strony, takie jak kategorie, produkty, zakładki znajdowały się w odpowiednim dla siebie miejscu, co pozwalało na szybkie i sprawne poruszanie się po sklepie internetowym. Jednakże rozwój technologiczny oraz pojawienie się na rynku urządzeń mobilnych sprawiło, że przy projektowaniu stron internetowych zaczęto powszechnie stosować zasady Responsive Web Design, które odmieniły ich dotychczasowy sposób postrzegania i tworzenia. A co to oznacza w praktyce?

Responsive Web Design – już nie tylko trend

Do niedawna pojęcie Responsive Web Design oznaczało trend, który w niedługim czasie stał się wymogiem w tworzeniu nowoczesnych stron oraz sklepów internetowych. A dlaczego? Obecnie coraz częściej wykorzystujemy smartfony oraz tablety nie tylko do przeglądania witryn internetowych, ale także do dokonywania mobilnych zakupów. Wystarczy kilka wolnych minut, np. podczas podróży komunikacją miejską, lub czekając w kolejce do lekarza, a możemy szybko i łatwo kupić wybrane produkty za pomocą smartfona lub tableta i to bez konieczności użycia komputera.

Warto również wiedzieć, że mobilny sposób dokonywania zakupów staje się coraz powszechniejszy, i to nie tylko wśród młodszych klientów, ale także starsze osoby coraz chętniej korzystają z możliwości smartfonów. Dlatego też należy zadbać o to, aby strona naszego sklepu internetowego została w odpowiedni sposób dostosowana do rozdzielczości urządzeń mobilnych, ponieważ może to nam pomóc w powiększeniu grona potencjalnych klientów. A jakie są jeszcze zalety stron internetowych stworzonych zgodnie ze standardami Responsive Web Design?

Responsive Web Design to szersze możliwości

Należy pamiętać o tym, że urządzenia mobilne zostały wyposażone w ekrany o mniejszej rozdzielczości, przez co tradycyjnie zaprojektowane sklepy internetowe przestają pełnić swoje zamierzone funkcje po wyświetlenie ich na smartfornie. Na monitorze laptopa, lub też komputera stacjonarnego nasz sklep internetowy może prezentować się w odpowiedni sposób, jednakże już niekoniecznie na urządzeniu mobilnym. Prawidłowo zoptymalizowany sklep internetowy zgodnie ze standardami Responsive Web Design nie tylko będzie poprawnie wyświetlał się na ekranie komputera, ale również na różnych urządzeniach! Dzięki temu poszczególne i zarazem najważniejsze elementy sklepu internetowego będą widoczne na ekranie smartfona, co może skutecznie zachęcić do zakupów i przy tym również pozytywnie wpływa na wizerunek przedsiębiorstwa. Dlatego odpowiednio zaprojektowany sklep internetowy jest wizytówką firmy i często decyduje o końcowej decyzji naszych klientów. W związku z tym warto zdecydować się na zastosowanie współczesnych standardów w optymalizacji naszej witryny www.

Warto pamiętać o potrzebach klientów

Powszechnie uważa się, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze, i to twierdzenie również dotyczy sklepów internetowych. Jeżeli użytkownik smartfona lub tabletów przekona się, że nasza witryna jest dostosowana do jego potrzeb, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że skorzysta z dostępnej oferty! Należy także wiedzieć, że w przypadku stron internetowych stworzonych zgodnie z zasadami Responsive Web Design poszczególne elementy, np. kategorie, czy też przyciski są w pełni interaktywne i funkcjonalne. Co to oznacza? W przypadku wejścia na stronę internetową naszego sklepu możemy bez problemów skorzystać z jego poszczególnych obszarów, które mimo mniejszej rozdzielczości ekranu nie nachodzą na siebie, lecz są ułożone w czytelny i przejrzysty dla klienta sposób. I często to mobilny układ naszej strony internetowej może pomóc nam, zarówno powiększeniu grona naszych stałych klientów, jak i w odniesieniu biznesowego sukcesu!

Meteoryt.plUdostępnij: