W przypadku działalności internetowej, takiej jak sklep internetowy warto skupić się na kreowaniu marki oraz wzmacnianiu jej pozytywnego wizerunku. W dobie rozwoju technologicznego, który także wpływa na zachowania konsumentów, którzy coraz częściej i chętniej decydują się na zakupy w sieci, to dzięki odpowiednim działaniom marketingowym można odnieść zamierzone cele, np. powiększyć grono klientów. Jednakże należy pamiętać, że prawdopodobnie nasz sklep internetowy musi powalczyć o swoją pozycję w branży również z konkurencyjnymi sklepami, więc dobrym pomysłem jest także skorzystanie z możliwości brand marketingu. To dzięki marketingowym metodom, opierającym się na tworzeniu wizerunku marki możemy pogłębić relację z klientami, oferując produkty, które niosą ze sobą pewien ładunek emocji i przeżyć. Pozwala to na kreowaniu historii, które będą z łatwością kojarzone przez klientów z naszą działalnością internetową, co również może przełożyć się na zwiększenie zysków. A czym jest brand marketing? I jakie są najlepsze sposoby na kreowanie marki w sieci?

Brand i brand marketing – co to jest?

Działalność sklepu internetowego wiąże się ze sprzedażą produktów, które mogą wyróżniać się na tle ofert konkurencji. Jednakże, jeżeli chcielibyśmy zwiększyć ich sprzedaż, a także zadbać o promocję, która sprawiłaby, że te produkty zaczęłyby cieszyć się większą popularnością wśród klientów, to dobrym pomysłem jest zdecydowanie się na wprowadzenie odpowiednich działań marketingowych. Dlatego słowo „brand” oznacza produkt lub usługę, które wyróżniają się swoim przekazem wśród innych produktów i często wiążą się z określonymi historiami i emocjami. Dzięki temu taki produkt wzbudza konkretne uczucia i staje się znakiem rozpoznawczym danej marki. A co to oznacza w praktyce? W przypadku takiego flagowego produktu klienci mogą chętniej decydować się na jego zakup, ponieważ jest wartościowszy w porównaniu do innych produktów, które nie wzbudzają emocji, skojarzeń i nie mają swojej historii. W związku z tym firmy, które chcą wzmocnić swój wizerunek poprzez takie marketingowe działania, decydują się na skorzystanie z możliwości brand marketingu.

Brand marketing to zbiór metod, których celem jest zbudowanie świadomości marki wśród klientów, a także wzmocnienie pozytywnego wizerunku firmy, np. sklepu internetowego. To dzięki spójnym metodom można przyczynić się do wykreowania mocnej marki, co również może przełożyć się na lepsze relacje z klientami. Takie działania mogą pomóc klientom utożsamić się z naszą marką i przywiązać się emocjonalnie do proponowanych przez nas produktów. Ale czy warto skupiać się na budowaniu mocnej marki? I czym wyróżnia się mocna marka od konkurencji?

Mocna marka, czyli jaka?

 Należy wiedzieć, że mocna marka firmy wiąże się z wieloma zaletami i możliwościami, które mogą przyczynić się do rozwoju firmy. Dlatego dobrym pomysłem jest skupienie swoich działań marketingowych także na kreowaniu mocnej marki firmy poprzez przemyślaną koncepcją. Nie są to działania krótkotrwałe bądź jednorazowe, ponieważ budowanie marki jest procesem długotrwałym i skierowane są do konkretnych grup odbiorców, a przy tym muszą także nieść ze sobą pewien ładunek emocji. Dlatego brand marketing obejmuje wszystkie działania marketingowe, począwszy od definiowania oraz pozycjonowania marki z uwzględnieniem potrzeb klientów i misji firmy, aż po stworzenie koncepcji i wprowadzenie jej w życie, a także poprzez dalszy jej rozwój. Warto również spojrzeć na brand marketing jako obietnicę składaną klientom, która dotyczy wysokiej jakości produktów, profesjonalnej obsługi klientów, a także pozycji, wyróżniającej sklep internetowy w porównaniu do konkurencyjnych działalności. Ponadto cechą charakterystyczną silnej marki jest to, że wzbudza ona konkretne emocje i skojarzenia związane z danym produktem lub firmą. Dzięki temu potencjalny klient w korzystniejszy sposób postrzega nasz sklep internetowy lub oferowane przez nas produkty, co może przyczynić się do zdobycia lojalnych odbiorców. A jakie sposoby z zakresu brand marketingu są skuteczne w przypadku budowania silnej marki?

Brand marketing – wykorzystaj najlepsze sposoby!

  • postaw na unikalność

Jeżeli chcemy wykorzystać brand marketing w budowaniu mocnej pozycji marki, to warto postawić na unikalne oraz kreatywne cechy naszego produktu, lub marki, które pomogą nam w opracowaniu odpowiedniej koncepcji działań. W związku z tym warto przeanalizować zalety i charakterystyczne cechy naszej działalności internetowej, a także na podstawie przeprowadzonej diagnozy rynku możemy stworzyć dalszy plan działania. Ponadto warto pamiętać o tym, aby nasza marka budziła pozytywne skojarzenia i emocje. Dlatego dobrym pomysłem jest wykorzystanie różnych dróg marketingowych, np. social media do tworzenia pozytywnych relacji z potencjalnymi odbiorcami (o sposobie wykorzystania social media w działaniach marketingowych mówi nasz artykuł: „Social Media w sprzedaży internetowej”).

  • wysoka jakość obsługi i produktów

Należy pamiętać, że nawet starannie przeprowadzone działania z zakresu brand marketingu nie przyniosą widocznego efektu, jeżeli nie zapewnimy wysokiej jakości obsługi klienta oraz odpowiedniej oferty. Jeżeli nasz przekaz jest związany z wysoką jakością, a nie klient nie widzi potwierdzenia tych słów w jakości jego obsługi lub też produktach, to niestety, ale możemy wiele stracić, i nie tylko mowa tu o kliencie. Brak zaufania ze strony klientów lub też ich niekorzystne opinie mogą zniweczyć działania brand marketingowe, a także doprowadzić do poważnego kryzysu. Dlatego warto zadbać o to, aby nasz marketingowy przekaz miał swoje potwierdzenie w rzeczywistości.

  • znajdź swoje miejsce w sieci

Warto pamiętać o tym, że nasze działania brand marketingowe muszą być widoczne! Dlatego dobrym pomysłem jest skorzystanie z wielu kanałów promocji, które obejmuje nie tylko tradycyjne reklamy, ale także możliwości sieci internetowej. To dzięki zaangażowaniu naszej marki na profilach portali społecznościowych można stworzyć ciekawą historię i wizerunek naszej marki, która będzie wzbudzała pozytywne emocje. Ponadto można również prezentować takie treści, które będą odpowiedzią na oczekiwania i potrzeby klientów, np. w formie krótkich poradników modowych, inspiracji i wskazówek, które także będą angażować odbiorców w tworzeniu treści.

  • zadbaj o szczegóły

Kolejnym ważnym aspektem w brand marketingu są szczegóły, dotyczące wyglądu naszego sklepu internetowego, jakości prezentowanych treści, czy też dodatkowych opcji, z których mogą skorzystać nasi klienci. Dlatego ciekawym pomysłem jest spersonalizowanie wyglądu naszej witryny (o korzyściach, które wiążą się z personalizacją szaty graficznej sklepu, pisaliśmy w tym artykule: „Wygląd ma znaczenie, czyli o znaczeniu personalizacji szablonów graficznych”). Dodatkowo warto również zadbać o wysoką jakość treści, np. opisu produktów, które wzbudzają emocje, zapadają w pamięć i wzbudzają określone skojarzenia.

Choć działania brand marketingowe są długotrwałe i często czasochłonne, to jednak mogą przynieść wiele korzyści! To dzięki odpowiednio zaplanowanej oraz przeprowadzonej strategii można zbudować silną markę, która będzie rozpoznawana w sieci i przyczyni się do rozwoju firmy. Dlatego warto zadbać o markę sklepu internetowego!

 

Meteoryt.plUdostępnij: