Choć termin content marketing brzmi dość obco, to jednak zazwyczaj bardziej lub mniej świadomie każdy przedsiębiorca działalności internetowej, np. sklepu internetowego może się tym zająć, dzięki czemu będzie mógł uzyskać wiele korzyści. A dlaczego? Content marketing to inaczej strategia, która umożliwia pozyskanie klientów za pomocą publikacji wysokiej jakości treści. Dzięki temu nie tylko możemy pozyskać nowych klientów, ale również zbudować mocne oraz długotrwałe relacje z kupującymi. A takie grono lojalnych i wiernych klientów jest na wagę złota!

Content marketing – postaw na jakość treści

Content marketing w swoim założeniu opiera się na tworzeniu oraz publikacji treści, które wyróżniają się wysoką jakością, czyli atrakcyjną i wartościową treścią merytoryczną skierowaną do naszej grupy klientów. Obecnie klienci zwracają uwagę na jakość materiałów publikowanych przez sklep internetowy, więc warto pamiętać, że to w wysokiej jakości tkwi wielka moc! Choć wydaje się, że sklepy internetowe nie muszą zwracać uwagę i uwzględniać ten aspekt w prowadzonej strategii marketingowej, to jednak klienci częściej mogą wracać do takiego sklepu internetowego, w którym czują się ważni oraz mają z nim dobre relacje. Dlatego content marketing także skupia się na tworzeniu długofalowych oraz pozytywnych relacji z klientami.

 A co należy do jednych z najpopularniejszych form content marketingu? Dobrym pomysłem jest stworzenie poradnika, artykułów eksperckich, ebooków, czy też ikonografik, które przekazują ważne i wartościowe treści, np. dotyczące urządzenia niewielkiego salonu, czy też wyboru odpowiedniego obuwia letniego. Dzięki temu klient nie tylko może skorzystać z ciekawej i praktycznej wiedzy, ale także, jeżeli umieścimy w tekście informacje o naszych produktach, to potencjalny klient może skusić na wykorzystanie podanego przez nas rozwiązania. A jakie branże sklepów internetowych mogą skorzystać z content marketingu? Praktycznie każdy sklep internetowy może stworzyć swój content marketing, bez względu na branżę, którą reprezentuje. I tak odzieżowe sklepy internetowe mogą zdecydować się na publikację artykułów poświęconych sezonowej modzie, czy też prawidłowego doboru ubrań do kształtu sylwetki lub typu urody, zaś w przypadku sklepów motoryzacyjnych ciekawym pomysłem jest publikowanie filmów video, które przedstawiają porady, dotyczące napraw samochodowych z użyciem oferowanych produktów. Klient, który ma dostęp do takich informacji ma świadomość, że nasz sklep internetowy jest profesjonalnym miejscem, które także dba o jego potrzeby i oczekiwania. A co ważne, praktyczne informacje mogą być polecane przez klientów, dzięki czemu możemy skorzystać z kolejnej zalety dobrego content marketingu, jakim jest polepszenie pozycji widoczności naszego sklepu internetowego w wyszukiwarce Google.

Lepsza pozycja sklepu w wyszukiwarce Google

Wysokiej jakości content marketing, który opiera się na ciekawym, autentycznym oraz wartościowym przekazie wpływa także na uzyskanie lepszej pozycji naszego sklepu internetowego w wyszukiwarce Google, która promuje dobrej jakości treści. A co ważne, dzięki użyciu odpowiednich fraz możemy zwiększyć widoczność naszego sklepu internetowego w tym miejscu, a także poprawić jego pozycję. Warto również pamiętać, że klienci często linkują ciekawe oraz pożyteczne treści, więc może okazać się, że w dość krótkim czasie grono naszych klientów znacznie się powiększy, a nasze treści będą cieszyć się dużą popularnością. W przypadku content marketingu należy także uwzględnić portale społecznościowe, które są doskonałym miejscem do polecania danych treści kolejnym osobom oraz publikowania ciekawych materiałów. A jeżeli chcemy poznać jeszcze inne możliwość portalów społecznościowych, to zachęcamy do zapoznania się z artykułem poświęconym temu tematowi: Social Media w sprzedaży internetowej. A o czym warto jeszcze pamiętać przy tworzeniu content marketingu?

Zadbaj o promocję swoich treści!

Jeżeli już mamy bazę ciekawych oraz wysokiej jakości treści, to warto skupić się na ich odpowiedniej promocji, która pomoże dotrzeć do stałych oraz potencjalnych klientów. W tym celu dobrym pomysłem jest skorzystanie z możliwości portali społecznościowych, na których możemy publikować stworzone przez nas materiały. Kolejnym rozwiązaniem jest skorzystanie z newslettera i umieszczenie w nim odnośnika do miejsca, w którym znajdują się nasze materiały. Warto również pamiętać o dodaniu zachęcającego tekstu, który będzie także stanowił dodatkową promocję naszego sklepu internetowego. Można także stworzyć w naszym sklepie internetowym specjalną zakładkę, która będzie zawierała porady fachowców, artykuły eksperckie, poradniki, czy też ciekawe ebooki. Dzięki temu klient może oprócz skorzystania z oferty naszego sklepu internetowego, także znaleźć ciekawe oraz praktyczne informacje, z których może w każdej skorzystać!

W związku z tym warto pamiętać o stworzeniu oraz wdrożeniu odpowiedniej strategii, bazującej na wysokiej jakości treściach, ponieważ to dzięki takim działaniom możemy skorzystać z wielu zalet content marketingu!

 

Meteoryt.plUdostępnij: