Implementacja materiałów filmowych, dotyczących sprzedawanych produktów jest jednym z narzędzi marketingowych, które cieszy się coraz większą popularnością w branży e-commerce. To za pomocą tego typu rozwiązań marketingowych możemy odnieść wiele korzyści, które pozytywnie wpłyną na rozwój naszej firmy i zwiększą jej konkurencyjność w określonej branży. Do kolejnych zalet tworzenia i implementacji materiałów filmowych należy zwiększenie sprzedaży produktów, wzmocnienie pozytywnego wizerunku firmy a także powiększenie grona klientów. Dlatego implementacja tego rodzaju materiałów jest doskonałym pomysłem! A jakie jeszcze zalety mają materiały filmowe publikowane na stronie sklepu? I w jakich branżach doskonale sprawdzi się to rozwiązanie?

Materiały filmowe wpływają na sprzedaż produktów

Materiały filmowe mogą doskonale wpłynąć na zwiększenie sprzedaży produktów pod warunkiem, że są ciekawe, wysokiej jakości  i bogate merytorycznie, dzięki czemu potrafią zainteresować potencjalnego klienta. Często jest tak, że typowy opis produktów nie wzbudza zaciekawienia i nie zachęca do ich zakupu, mimo np. wyczerpujących treści. Należy pamiętać, że najważniejsze są pierwsze sekundy od wejścia na stronę naszego sklepu lub produktów, więc warto przygotować takie materiały, które przykują uwagę klienta na dłuży czas. Dlatego oprócz zdjęć i opisu towaru można zaimplementować materiały filmowe, przedstawiające sposób użycia produktów, lub też porady związane z ich praktycznym zastosowaniem np. podczas remontu mieszkania. Dzięki temu nie tylko możemy zachęcić klienta do zakupu danego produktu, ale też wzmocnić nasz wizerunek jako eksperta i profesjonalnego sklepu, który dba także o potrzeby i oczekiwania klientów.

Ponadto publikowane przez nas materiały filmowe mogą przedłużyć pobyt użytkownika na stronie sklepu, zwiększając szansę na zachęcenie go do zakupu innych produktów. Dobrym pomysłem jest także zaprezentowanie w danym filmie nie tylko zastosowania jednego przedmiotu, ale również kilku innych, podając informację, że te istnieje możliwość zakupu pozostałych produktów w naszym sklepie internetowym. Dodatkowo można w filmie umieścić specjalny kod rabatowy na produkt, z którego klient może skorzystać po obejrzeniu danego materiału. Jednakże zanim wykorzystamy potencjał, tkwiący w materiałach filmowych, to należy pamiętać o pewnej zasadzie, mówiącej, że nie liczy się ilość publikowanych filmów, ale jakość. Nadmiar materiałów filmowych, szczególnie niskiej jakości i słabych merytorycznych może zostać odebrany przez klienta jako spam, lub nawet natrętne reklamy, co zazwyczaj skutkuje utratą klienta. Dlatego warto postawić na wysoką jakość wykonania i merytoryczną materiałów filmowych, a także o odpowiedniej ich ilości. Dzięki temu klient ma przekonanie, że nie chcemy za wszelką cenę sprzedać produktu, lecz pomagamy przy jego wyborze i podjęciu ostatecznej decyzji zakupu.

Firma jako ekspert dzięki materiałom filmowym

Kolejną zaletą materiałów filmowych jest to, że dzięki nim możemy wzmocnić wizerunek firmy jako specjalisty w danej branży. Przedsiębiorstwo nie jest kolejnym sklepem internetowym, oferującym podobne produkty, ale także specjalistą w tej dziedzinie, np. w przypadku sprzedaży materiałów budowlanych, lub też produktów modowych. Jeżeli klient ma możliwość obejrzenie krótkiego filmu z oferowanym przez nas produktem i który przekazuje praktyczną wiedzę, lub też jest inspiracją, to istnieje duża szansa, że będziemy traktowani jako eksperci w branży. Ponadto, jeżeli publikujemy również tego typu materiały na portalach społecznościowych, to nie tylko możemy dotrzeć do większej liczby odbiorców, ale też budujemy i wzmacniamy wizerunek sklepu jako profesjonalnej firmy, która dba o klientów. Ciekawym przykładem jest wykorzystanie materiałów filmowych w przypadku branży modowej i kosmetycznej w celu wzmocnienia wizerunku firmy jako eksperta, która oferuje oprócz produktów także porady, np. dotyczącej wykonania profesjonalnego makijażu. Jeżeli nasz sklep internetowy funkcjonuje w tej branży, to dzięki filmowym poradom możemy szybko zwiększyć grono klientów i też zachęcić do zakupu produktów, które są dostępne w sklepie internetowym.

Jak zwiększyć grono klientów i zdobyć ich lojalność? Za pomocą videoblogów!

Videoblogi oraz krótkie filmy z poradami, dotyczącymi określonych produktów mogą przyczynić się do zwiększenia grona klienta. To za pomocą tych narzędzi marketingowych możemy dotrzeć do dużego grona odbiorców, szczególnie jeżeli korzystamy również portali społecznościowych. To na kontach firmy prowadzonych w tym miejscach możemy tworzyć ciekawy content, skierowany do określonej grupy odbiorców. Warto pamiętać, że to za pomocą filmów i videoblogów możemy przyczynić się do tworzenia brandu naszej firmy (zachęcamy do zapoznania się z artykułem: Brand marketing – poznaj najlepsze sposoby!), co także ma duży wpływ na całościowy wizerunek przedsiębiorstwa.

W jaki sposób jeszcze można zwiększyć grono klientów, lub też zdobyć ich lojalność? Jeżeli zależy nam na osiągnięcie tych celów, to dobrym pomysłem jest skorzystanie z potencjału, tkwiącego w filmach i videoblogach. Jeżeli będziemy tworzyć także filmy spersonalizowane, a więc dedykowane dla wybranej grupy odbiorców, np. poruszające wspólne kwestie, np. wiosennej mody lub też dla miłośników szybkiej jazdy, jeżeli sprzedajemy części samochodowe, to możemy sprawić, że nasi klienci poczują się wyjątkowo. Tego typu działania przyczyniają się do zdobycia lojalności, zwłaszcza oprócz tych działań proponujemy klientom skorzystanie z programów lojalnościowych, lub też specjalnych kodów rabatowych.

Należy pamiętać, że w przypadku portali społecznościowych, to sukces marketingowy zależy w główniej od autentyczności firmy i budowania trwałych relacji z klientami. Obecnie istnieje duża konkurencja sklepów internetowych i mimo, że coraz chętniej i częściej robimy zakupy online, to jednak warto zadbać o jakość tych więzi między sklepem internetowym a klientem. W związku z tym doskonałym pomysłem jest zapewnienie poczucia u klienta wyjątkowej obsługi prowadzonej na najwyższym poziomie. Dzięki temu klient może poczuć się doceniony z naszej strony, co również wpływa na jego przywiązane do naszego sklepu internetowego. Dlatego warto wykorzystać możliwość filmów i videoblogów na stronach sklepów internetowego i portalach społecznościowych w nawiązywaniu oraz pogłębianiu tych relacji!

Choć wydaje się, że tworzenie materiałów filmowych jest czasochłonne, to jednak warto pamiętać, o tym, że odpowiednio przygotowane treści tego typu niosą ze sobą wiele korzyści! To za  pomocą nich możemy zwiększyć sprzedaż produktów, wzmocnić pozytywny wizerunek firmy, a także powiększyć grono klientów o kolejnych użytkowników. W związku z tym warto skorzystać z tego typu narzędzi marketingowych!

 

Meteoryt.plUdostępnij: