Indeksowanie stron internetowych, w tym także sklepów internetowych pozwala na pojawienie się ich w wynikach wyszukiwania po wpisaniu w wyszukiwarkę danej frazy. Dlatego również ważna jest odpowiednia treść witryny, zawierająca określony tekst oraz grafikę. Te elementy strony pozwalają na przeprowadzenie indeksacji strony lub sklepu internetowego. A o czym warto pamiętać, jeżeli chcemy, aby nasz sklep internetowy został w szybki sposób zaindeksowany w wyszukiwarce Google?

Indeksacja sklepu internetowego w wyszukiwarce – dlaczego tak ważne?

Indeksowanie sklepu internetowego odbywa się za pomocą specjalnych programów komputerowych tzw. robotów, które dokonują analizy treści umieszczonych na stronie internetowej. Proces ten pozwala na zgromadzenie niezbędnych informacji o treściach występujących w danym dokumencie, czyli np. fraz, wyrazów lub też grafiki. Po ich zebraniu program umieszcza je do baz danych, pozwalających na szybkie wyszukanie danego słowa, które występuje w treści witryny internetowej. Dzięki temu po wpisaniu danego wyrazu lub frazy, np. „odzież damska sklep internetowy” pojawią się w wynikach wyszukiwania strony, zawierające te wyrazy. Warto również wiedzieć, że po zebraniu określonych informacji przesyłane są dalej w celu dokonania oceny ich jakości. I dopiero po pozytywnej weryfikacji nasza strona internetowa może pojawić się w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu potencjalni klienci mają możliwość odnalezienia naszego sklepu internetowego i skorzystania z jego oferty!

Search Console – dodaj stronę sklepu do wyszukiwarki Google

Search Console to przydatne narzędzie, które pozwala na dodanie strony naszego sklepu internetowego do wyszukiwarki Google. Aby skorzystać z tej opcji musimy utworzyć konto Google, następnie zarejestrować się w usłudze Search Controle oraz na ostatnim etapie dodać adres naszej strony w celu jej weryfikacji. I to możemy skorzystać z dwóch przydatnych metod: za pomocą narzędzi „Pobierz jako Google” lub też „Indeksowanie adresu URL”. W przypadku pierwszej opcji w sekcji „Indeksowanie” i „Pobierz jako Google” wklejamy adres URL, pobieramy historię pobierania, a następnie w sekcji „Stan” wybieramy „Poproś o zaindeksowanie”, a także określoną metodę.

 W sytuacji drugiego narzędzia proces ten jest szybszy i wymaga podania całego adresu sklepu internetowego oraz kliknięcia w przycisk „Prześlij żądanie”. Warto wiedzieć, że samo zgłoszenie naszej strony sklepu internetowego nie jest gwarancją jej zaindeksowania, ponieważ musi ona spełniać szereg wymagań jakościowych, np. publikacji treści o dużej jakości merytorycznej. Ale niewątpliwie, jest to najszybszy sposób na zgłoszenie danego sklepu internetowego do zaindeksowana, ponieważ cały proces indeksacji może trwać tylko kilka minut!

Inną metodą indeksacji strony jest szybkie dodanie na stronie https://www.google.com/addurl

 

Czy mój sklep internetowy został zaindeksowany?

Jeżeli chcemy sprawdzić, czy nasz sklep internetowy został w odpowiedni sposób zaindeksowany, to należy skorzystać z operatora „site”. W pasku wyszukiwania wpisujemy „site:adreswitryny.pl" i po chwili otrzymujemy wyniki w postaci podstron naszego sklepu internetowego.

O czym warto jeszcze pamiętać?

W przypadku procesu indeksacji sklepu internetowego należy również pamiętać o jego odpowiedniej optymalizacji pod kątem danej wyszukiwarki. W tym przypadku warto postawić na profesjonalne oprogramowanie, takie jakie nasze, które zapewni prawidłową optymalizację sklepu internetowego oraz także na  wybór SEO kampanii marketingowej, dzięki której możemy poprawić pozycję naszego sklepu w wynikach wyszukiwania. W związku z tym zachęcamy do kontaktu z naszą firmą (KONTAKT) w celu zapoznania się ze szczegółami naszej oferty oprogramowania do zarządzania sklepem internetowym lub kampanii marketingowych.

 

Meteoryt.plUdostępnij: