Nie od dziś wiadomo, że klienci, szczególnie sklepów internetowych kochają promocje, wyprzedaże i kody rabatowe, które są jedną z najlepszych i najprostszych zachęt do zakupu produktów. Dlatego sklepy internetowe prześcigają się we wprowadzaniu do swojej strategii marketingowej kodów rabatowych, dzięki którym można upolować doskonałą okazję cenową. Choć na świecie tego typu chwyty marketingowe są znane od wielu lat, to jednak w Polsce dopiero od niecałych 10 lat kody rabatowe na stałe weszły do oferty sklepów internetowych. W związku z tym warto skorzystać z ich możliwości i dzięki nim poszerzyć grono klientów, zbudować pozytywny wizerunek sklepu internetowego, a także szybko zwiększyć sprzedaż produktów. Dlatego, jeżeli chcemy naszym klientom zaproponować kody rabatowe, to warto pamiętać o kilku prostych zasadach, dzięki którym możemy osiągnąć zamierzony efekt.

 

Kody rabatowe jako zachęta na klienta

Historia kuponów rabatowych sięga aż XIX wieku. To wtedy w Stanach Zjednoczonych pewien przedsiębiorca wpadł na pomysł, aby zachęcić do kupowania popularnego napoju Coca Coli przez zaproponowanie klientom możliwości bezpłatnego spróbowania szklanki tego napoju. W późniejszych latach kupony rabatowe były dołączane do gazet, dzięki czemu czytelnik również otrzymał możliwość zakupu danego produktu w promocyjnej cenie. W erze Internetu, to sklepy internetowe coraz częściej sięgają po kody rabatowe, które pozwalają na osiągnięcie wielu korzyści promocyjnych i marketingowych. Dlatego dobrym pomysłem jest w regularnych odstępach czasu zaproponowanie klientom skorzystanie z kodów rabatowych, które mogą m.in. obniżyć cenę produktów lub całościową kwotę za zakupy, zapewnić darmową dostawę, czy też otrzymanie bezpłatnego produktu. Dzięki takim możliwościom jest duża szansa, że klient skorzysta z naszej oferty, a także podzieli się z informacją o niej z kolejnymi osobami, będącymi naszymi potencjalnymi klientami.

W związku z tym przede wszystkim należy zastanowić się nad rodzajem kuponu rabatowego, którego chcemy zaproponować naszym odbiorcom. Może to 30% obniżka od ceny regularnej lub możliwość darmowej dostawy, będą tymi skutecznymi haczykami na klienta? Należy także pamiętać, że dany kupon rabatowy musi być atrakcyjny dla klienta, więc warto wczuć się w jego skórę i zastanowić się, czy aby na pewno 3% rabatu od regularnej ceny jest kuszący dla potencjalnego klienta? Dlatego dobrym pomysłem jest również podpytanie bliższych i dalszych znajomych o rodzaj i wartość kuponu rabatowego, których to ich zachęciłby do zrobienia zakupów w naszym sklepie. Ponadto należy pamiętać także o kolejnej ważnej wskazówce w postaci stworzenie harmonogramu kodów rabatowych. A dlaczego jest to tak ważne?

Harmonogram kodów rabatowych, czyli jak i kiedy?

Jeżeli chcemy udostępnić naszym klientom możliwość skorzystania z naszych kodów rabatowych, to warto stworzyć harmonogram, dzięki którym w regularnych odstępach czasu będzie można skorzystać z danego kuponu rabatowego. Ponadto, dzięki takiemu rozwiązaniu możemy uniknąć sytuacji, że w krótkim czasie powtórzymy taką samą promocję, przez co nie zaskoczymy naszych klientów przygotowaną przez nas ofertą kodów rabatowych.

 Dodatkowo należy również pamiętać o stworzeniu strategii udostępniania kuponów, obejmującej nie tylko terminy, ale również sposób ich dystrybucji. W takiej sytuacji warto wykorzystać siłę mediów społecznościowych i na profilu sklepu internetowego zamieścić informację o kodzie rabatowym, jego zasadach wykorzystania, a także czasie trwania tej promocji. Dobrym pomysłem jest wykorzystanie mailingu i newsletterów do rozreklamowania naszych kodów rabatowych. Za zapisanie się do newslettera potencjalny klient może w podziękowaniu otrzymać jednorazowy rabat, czy też regularnie dostawać na swoją pocztę specjalne kody rabatowe. Dzięki temu nasz klient może poczuć się doceniony i wyróżniony w postaci otrzymanego od nas kuponu rabatowego. Dlatego warto skorzystać z możliwości naszej platformy Asystent Online, która także umożliwia pełne zarządzanie newsletterem sklepu internetowego oraz tworzeniem i udostępnianiem przygotowanych przez nas kodów rabatowych. Wystarczy kilka chwil, a stworzony przez nas kod rabatowy zostanie rozesłany do naszych klientów, czy też informacja o nim pojawi się na stronie naszego sklepu internetowego. A w jaki sposób jeszcze można zachęcić klientów do skorzystania z naszych kuponów rabatowych? Kolejnym pomysłem jest zorganizowanie akcji promocyjnej w postaci konkursu, w którym za udział można otrzymać w podziękowaniu kod rabatowy. Ciekawym pomysłem jest także dołączenie do zamówionego produktu kuponu rabatowego, który może zostać wykorzystany podczas kolejnych zakupów, np. w postaci bezpłatnej dostawy, czy też dużej obniżki ceny wybranego przedmiotu. To sprawia, że klient ma poczucie, że może zaoszczędzić, wybierając nasz sklep internetowy. Ale czy dla sklepu internetowego takie działania marketingowe się opłacają?

Kody rabatowe a korzyści

Kody rabatowe wiążą się z licznymi korzyściami, z których może skorzystać nie tylko klient, ale także sklep internetowy. To za pomocą takiej strategii marketingowej możemy zwiększyć grono klientów, zbudować pozytywny wizerunek sklepu, który dba o portfele klientów i docenia ich lojalność, a także przy okazji rozreklamować naszą działalność internetową. To także doskonały sposób na opróżnienie magazynu z zalegających produktów, czy też zwiększenie sprzedaży poza gorącymi sezonami. Dlatego tak ważne jest odpowiednie zaplanowanie strategii, dotyczącej wprowadzenia kodów rabatowych, dzięki którym możemy więcej zyskać, niż stracić!

 

 

Meteoryt.plUdostępnij: