Jeśli prowadzimy sprzedaż produktów tylko w sklepie internetowym, to wykorzystujemy jedynie jeden kanał dystrybucji sprzedaży, co niekoniecznie może przyczynić się do rozwoju naszej firmy. Dlatego, jeżeli chcemy zwiększyć sprzedaż, powiększyć grono klientów, a także wzmocnić pozycję naszej marki, to warto skorzystać z innych sposobów sprzedaży, np. w postaci specjalnych platform handlowych o nazwie marketplace. To dzięki nim można osiągnąć cele związane z rozwojem firmy na różnych płaszczyznach, a także dotrzeć do różnych grup odbiorców. Dlatego dobrym pomysłem jest skorzystanie z możliwości, jakie zapewniają te platformy handlowe, które stają się coraz bardziej popularne, zarówno wśród przedsiębiorców, jak i klientów. A co ważne szybki rozwój platform typu marketplace należy do jednych z najgorętszych tegorocznych trendów w branży e-commerce!

Marketplace – co to jest?

Platformy handlowe marketplace są coraz bardziej popularne, zarówno wśród klientów, jak i przedsiębiorców. To za pomocą nich można skorzystać z wielu korzyści, które zapewniają ich funkcje. Ponadto tego rodzaju platformy są doskonałym kanałem sprzedaży nie tylko dla gigantów w branży e-commerce, ale także dla mniejszych sklepów internetowych. A czym są marketplace i dlaczego są tak chętnie wykorzystywane jako jeden ze sposobów dystrybucji towarów? Marketplace to platformy handlowe, gromadzące w jednym miejscu produkty oferowane przez różnych sprzedawców. Dzięki temu potencjalny klient ma możliwość porównania ofert, nie tylko pod kątem ceny, ale również czasu i kosztów dostawy, czy też z uwzględnieniem promocji, obowiązujących w danym sklepie internetowym. Dlatego coraz częściej i chętniej klienci dokonują zakupów w marketplace’ach, licząc na skorzystanie z atrakcyjnej oferty.

Marketplace można porównać do typowego targowiska, na którym są sprzedawane różne produkty. Klient ma możliwość dokonania wyboru zakupu towaru od danego sprzedawcy, kierując się różnymi kryteriami, np. ceną, czy też jakością produktów. Ponadto tego typu platformy handlowe są także wykorzystywane jako sposób na nawiązanie kontaktów biznesowych, ponieważ to w jednym miejscu wielu przedsiębiorców sprzedaje swoje towary, więc można zdecydować się za pomocą marketplace na współpracę z innym sklepem internetowym. A jak działają marketplace’y?

Sposób działania marketplace'ów

Platformy handlowe marketplace działają na zasadzie prezentowania oferty sklepu internetowego i przekierowywania klienta do konkretnego miejsca. Dzięki temu klient po wyborze produktu, np. wybranego modelu obuwia zostaje przeniesiony do danego sklepu internetowego. Pozwala to zaoszczędzenie czasu przez klienta, ponieważ w jednym miejscu ma wiele ofert danego produktu i nie musi spędzać czasu na ich wyszukiwanie w poszczególnych sklepach internetowych. A wybrany sklep internetowy przez kupca zyskuje nowego klienta! Ponadto zazwyczaj tego rodzaju platformy handlowe prowadzi wiele działań marketingowych, których celem jest przyciągnięcie klientów.  Dlatego umożliwiają klientom na skorzystanie z wielu dodatkowych możliwości, np. w postaci dostępu do informacji modowych i tworzenia swoich stylizacji z możliwością zakupu poszczególnych elementów garderoby lub całych zestawów, czy też możliwości podzielenia się ze znajomymi wiadomością o zakupie danego produktu. Co ważne, z marketplace można także skorzystać za pomocą portali społecznościowych!

Marketplace a portale społecznościowe

Od pewnego czasu popularny portal społecznościowy Facebook wprowadził możliwość skorzystania z marketplace, który stanowi ciekawy kanał sprzedaży produktów za pomocą social mediów. Warto wiedzieć, że portale społecznościowe są nie tylko doskonałym miejscem do zareklamowania naszego sklepu internetowego i zbudowania grona klientów (o możliwości portalach społecznościowych pisaliśmy w artykule – „Social Media w sprzedaży internetowej”), ale także mogą stanowić jeden z najważniejszych sposobów dystrybucji produktów. W przypadku portalu Facebook możemy zarówno kupować, jak i sprzedawać produkty w marketplace, dzięki czemu oprócz budowania pozytywnego wizerunku naszej firmy możemy jednocześnie uruchomić sprzedaż produktów, tworząc oferty dostosowane i skierowane do odbiorców korzystających z tego portalu. Dobrym pomysłem jest zatem skorzystanie z naszej platformy Asystent Online, która umożliwia integrację zewnętrzną, nie tylko z typowymi platformami handlowymi, np. allegro, ale też z kontami na portalach społecznościowych i obsługą sklepu, korzystającego z opcji marketplace. Dzięki temu możemy zadbać o rozwój naszej firmy na kilku płaszczyznach: wizerunkowej i związanej ze sprzedażą! A jakie są jeszcze zalety korzystania z marketplace’ów?

Zalety korzystania z marketplace’ów

A jakie są zalety korzystania z tego typu platform? Przede wszystkim to za pomocą nich możemy zwiększyć grono klientów i dotrzeć do wielu potencjalnych kupców, zwiększyć sprzedaż i ruch w naszym sklepie internetowym, a także wzmocnić pozytywny wizerunek firmy, dbając o dobry kontakt z klientem i zapewniając dostęp do atrakcyjnych ofert. Ponadto nie musimy aż tak mocno martwić się o działania marketingowe, ponieważ zazwyczaj to one znajdują się po stronie platform handlowych, które dużą wagę przykładają do zachęcenie odbiorców do skorzystania z ich strony. Dodatkowo warto wiedzieć, że dzięki skorzystaniu z marketplace’ów można zadbać o swoją pozycję w branży, stając się atrakcyjnym miejscem dla klientów i poważnym partnerem biznesowych i konkurentem dla innych sklepów internetowych. Dlatego, jeżeli szukamy sprawdzonych i profesjonalnych kanałów sprzedaży, a nie chcemy wydawać fortuny na działania marketingowe, to dobrym pomysłem jest skorzystanie z marketplace’ów!

 

Meteoryt.plUdostępnij: