Każdy przedsiębiorca dąży do tego, aby jego sklep, także ten internetowy był częściej odwiedzany przez klientów, co bezpośrednio może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży produktów. Dlatego warto skorzystać z przydatnych narzędzi, które pomogą nam w osiągnięciu tego celu, m.in. poprzez polepszenie widoczności naszego sklepu internetowego w wynikach wyszukiwarki. A w jaki sposób można o to zadbać? Za pomocą SEO!

SEO jest jednym z narzędzi, wykorzystywanym w marketingu internetowym i służącym do promowania stron internetowych, w tym także sklepów internetowych. To dzięki zastosowaniu zasad SEO możemy poprawić swoje wyniki w wyszukiwarce, co może pozwolić nam na zwiększenie sprzedaży. Jednakże, zanim zdecydujemy się na skorzystanie z tych możliwości, to warto poznać znaczenie słowa SEO i jego wpływ na szybkość pojawienia się naszego sklepu w wynikach wyszukiwania. A więc, co to jest SEO?

SEO – czyli o optymalizacji i pozycjonowaniu

SEO (inaczej Search Engine Optimization) jest procesem, zmierzającym do poprawy pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania. A to z kolei może zwiększyć liczbę odwiedzin w naszym sklepie internetowym, co również wpłynie na wzrost ilości składanych zamówień. Najprościej mówiąc, SEO to sposób, dzięki któremu po wpisaniu frazy w wyszukiwarkę w pierwszych wynikach pojawi się link prowadzący do naszego sklepu internetowego. Warto wiedzieć, że potencjalny klient zazwyczaj dokonuje wyboru wejścia do sklepów internetowych, znajdujących się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce! Dlatego też warto zdecydować się na odpowiednią optymalizację naszego przedsiębiorstwa pod kątem najpopularniejszych wyszukiwarek, a także urządzeń mobilnych, takich jak smartfon, czy tablet. Należy także pamiętać o tym, że każda wyszukiwarka używa swoich algorytmów, które nie są udostępnione użytkownikom, więc narzędzia SEO wymagają ciągłej aktualizacji. A co warto uwzględnić, aby działania SEO przyniosły pożądany efekt?

SEO – o czym warto pamiętać?

Optymalizacja stron internetowych z uwzględnieniem wytycznych SEO obejmuje szereg wytycznych, o których warto pamiętać i je zastosować w praktyce. Wśród najpopularniejszych elementów, znajdujących się w grupie czynników on-page SEO, należy modyfikacja kodu strony, prawidłowe rozmieszenie treści, czy też publikacja wysokiej jakości informacji, dostosowanych do użytkowników. Należy także pamiętać o tym, że unikalne treści, zawierające słowa i frazy kluczowe są jednym z najważniejszych czynników rankingowych w popularnych wyszukiwarkach, np. Google. Dlatego warto zadbać o ten aspekt w postaci publikacji tekstów, które mają dużą wartość merytoryczną, dzięki czemu są chętniej i częściej czytanie przez użytkowników.

Kolejnym obszarem SEO jest pozyskiwanie linków z innych stron, prowadzących do naszego sklepu internetowego. To tzw. link building, należący do działań off-site i opierający się na jakości odnośników, nie zaś dużej ich liczebności. W związku z tym wyszukiwarka uwzględnia reputację oraz zaufanie danej witryny, więc warto zadbać o to, aby linki do naszego sklepu internetowego często pojawiały się na stronach internetowych, szczególnie związanych z określoną branżą przedsiębiorstwa.

SEO a media społecznościowe

Pojawienie się w sieci portali społecznościowych miało duży wpływ na proces SEO, ponieważ aktywność w tym miejscach może przynieść pożądany skutek w postaci lepszej widoczności dla wyszukiwarek, a w tym także dla użytkowników. Dlatego obecność naszego sklepu internetowego na portalach, typu Facebook, czy Twitter pozwala na uzyskanie zamierzonego efektu w postaci zwiększenia zainteresowania naszym sklepem i sprzedaży produktów. Dlatego, jeżeli jeszcze nasz sklep internetowy nie ma swojego profilu, konta lub bloga na portalach społecznościowych, to dobrym pomysłem jest ich założenie!

Choć może wydawać się, że proces SEO jest dość czasochłonny, to jednak dzięki tej technice marketingowej możemy osiągnąć nasz biznesowy cel i przy tym zadbać o wysokie pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania prowadzonego sklepu internetowego. A więc warto stosować to użyteczne narzędzie!

Meteoryt.plUdostępnij: