Urządzenia mobilne, takie jak smartfony lub tablety pozwalają na wszechstronne wykorzystanie ich możliwości, np. w postaci zakupów online. Okazuje się, że coraz częściej i chętniej kupujemy online, dzięki czemu możemy zaoszczędzić czas i pieniądze, szczególnie, że możemy je wykonać w każdej chwili i przy okazji skorzystać z najlepszych ofert cenowych. Dlatego jeżeli prowadzimy już swój sklep internetowy, to warto dostosować go także do urządzeń mobilnych, dzięki czemu możemy zyskać szersze grono klientów!
Zakupy przez urządzenia mobilne coraz popularniejsze
Coraz więcej sklepów internetowych decyduje się na posiadanie mobilnej strony lub aplikacji, za pomocą której klient może dokonać zakupów. W dobie rozwoju technologicznego, urządzenia mobilne pozwalają na zakup produktów, bez względu na czas i miejsce! Dlatego też coraz więcej osób chętniej zaczyna korzystać z tych możliwości i coraz częściej kupuje za pomocą smartfona lub tableta. A dlaczego tak często sięgamy po urządzenia mobilne w celu zakupu online?
Mobilne strony sklepów internetowych i aplikacje są tworzone z myślą o potrzebach użytkowników urządzeń mobilnych, dzięki czemu wyróżniają się intuicyjną obsługą oraz responsywnością, inaczej dostosowaniem wyglądu strony do rozdzielczości ekranu. Pozwala to na uporządkowanie poszczególnych elementów witryny w taki sposób, aby tworzyły razem czytelną całość na ekranie telefonu. Dlatego nawet bez dostępu do komputera możemy szybko i wygodnie kupić wybrane produkty oraz zapłacić za nie płatnościami online. Kolejną zaletą zakupów przez urządzenia mobilne jest możliwość skorzystania ze specjalnych ofert cenowych, które często są skierowane do użytkowników urządzeń mobilnych. Wiele aplikacji sklepów internetowych proponuje swoim klientom dodatkowe kody rabatowe, które umożliwiają obniżenie ceny produktów w przypadku ich zakupu za pomocą tych programów. A to sprawia, że z zakupów przez urządzenia mobilne chętnie korzystają klienci z różnych grup wiekowych.
Kto kupuje przez urządzenia mobilne?
Okazuje się, że zakupy mobilne nie są domeną jedynie młodych osób, ale również dojrzalszych klientów. Przez urządzenia mobilne kupują już wszyscy – zarówno młodsi, jak i starsi użytkownicy smartfonów lub tabletów. Co ciekawe, prawie połowa klientów sklepów internetowych dokonuje zakupów za pomocą smartfona! Dlatego, jeżeli prowadzimy własny sklep internetowy i chcemy zadbać o jego rozwój, poszerzyć grono klientów lub wzmocnić wizerunek marki, to warto zdecydować się na wprowadzenie wersji mobilnej sklepu internetowego lub aplikacji przeznaczonej do zakupów online. Warto również wiedzieć, że kupowanie za pomocą urządzeń mobilnych często nie jest zaplanowaną czynnością, lecz wynika z intuicyjnego zachowania – po prostu, gdy klient znajdzie ciekawą ofertę, to jest duża szansa, że z niej skorzysta! Dlatego też często zakupy mobilne są źródłem inspiracji, rekomendacji i korzystnych czasowych ofert cenowych, z których warto jak najszybciej skorzystać.
Nadchodzi era mobilnych sklepów internetowych
Można zaobserwować rosnący trend w rozwoju mobilnych zakupów, dlatego coraz więcej sklepów internetowych decyduje się na inwestycję w mobilną wersję przedsiębiorstwa, a także w ich marketing i pozycjonowanie. Już teraz specjaliści zaczynają twierdzić, że za kilka lat rynek wyprze sklepy internetowe, nieoferujące możliwości zakupów mobilnych i przetrwają jedynie te, które zapewniają swoim klientom wykonanie zakupów za pomocą urządzeń mobilnych. Należy również pamiętać o licznych korzyściach, które gwarantują zakupy przez urządzenia mobilne. Nie tylko istnieje możliwość zwiększenia ruchu w naszym sklepie, ale przede wszystkim to dzięki tej formie zakupów możemy zwiększyć świadomość naszej marki, docierając do wielu grup klientów. W związku z tym warto zdecydować się na wprowadzenie funkcji mobilnych zakupów!