Z każdym rokiem powstaje coraz więcej sklepów internetowych, a klienci coraz chętniej decydują się na zakupy online. Według szacunków, na koniec stycznia 2018 roku na polskim rynku było zarejestrowanych prawie 30 tys. sklepów internetowych, zaś w ciągu ostatnich pięciu lat liczba zarejestrowanych działalności e-commerce wzrosła aż o 34! Co to oznacza dla przedsiębiorcy? Przede wszystkim wzrost konkurencji, a także wdrożenie działań, dzięki którym sklep internetowy uzyska lepsze wyniki w wyszukiwarce Google. Dzięki temu można osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce, co również może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży produktów w sklepie internetowym. Wystarczy skorzystać z kilku narzędzi i porad, aby witryny stworzone przez asystentonline.pl osiągnęły bardzo dobre wyniki w wyszukiwarce. A w jaki sposób można to osiągnąć? I na co warto zwrócić uwagę?

Google Search Console – przydatne narzędzia dla e-commerce

Google Search Console (dawniej Google Webmaster Tools) jest narzędziem stworzonym przez Google w celu optymalizacji stron internetowych w wyszukiwarce Google. Dzięki temu można wypromować stronę internetową oraz zwiększyć na niej ruch. Co ważne, jest to darmowe narzędzie, którego obsługa nie sprawi większego problemu, pod warunkiem że wiemy, w jaki sposób zastosować najważniejsze funkcje. Ponadto platforma ta umożliwia zapoznanie się ze słowami kluczowymi, dzięki którym klienci docierają do sklepu internetowego, co jest ważną informacją przy optymalizacji witryny. Dodatkowo użytkownik ma również dostęp do raportów, które umożliwiają zmierzenie ruchu, pochodzącego z wyszukiwarki Google i rozwiązanie bieżących problemów ze stroną internetową.

To dzięki Google Search Console można zoptymalizować stronę internetową bez konieczności ponoszenia dużych wydatków na usługi zewnętrznych firm, które się oferują podobne usługi. To za pomocą Analityki wyszukiwania można otrzymać informacje związane z ilością wyświetleń, kliknięć, a także aktualnej pozycji w wyszukiwarce Google. Ponadto za pomocą tego narzędzia można zgłosić do zaindeksowania stronę internetową (zachęcamy do zapoznania się z artykułem: Jak zaindeksować swój sklep internetowy w wyszukiwarce?), a także pojedyncze adresy URL. Dzięki temu można szybciej pojawić się w wyszukiwarce Google, niż w sytuacji, gdybyśmy tego nie zrobili. A jakie jeszcze możliwości narzędzie Google Search Console?

Alerty o problemach i praktyczne podpowiedzi

Platforma ta posiada szereg praktycznych możliwości, za pomocą których można ulepszyć, zoptymalizować oraz rozwiązać problemy związane ze stroną internetową. Jedną z nich jest otrzymywanie alertów o problemach znalezionych przez Google oraz otrzymywanie ich wraz z dokładnym adresem na pocztę email użytkownika. Dzięki temu można dokładnie zapoznać się z błędami, występującymi na stronie internetowej, które mogą przyczynić się do uzyskiwania gorszych pozycji w wyszukiwarce. Co ważne, po usunięciu problemów można o tym fakcie poinformować Google, co również ma wpływ na lepsze pozycjonowane sklepu internetowego.

Kolejną praktyczną funkcją Google Search Console jest możliwość otrzymywania praktycznych podpowiedzi, dotyczących optymalizacji sklepu internetowego. Dlatego, jeżeli posiadamy sklep internetowy założony przez platformę Asystent Online, to po dodaniu adresu do Google Search Console zaczniemy otrzymywać informacje związane z widocznością witryny internetowej w postaci raportów o skanowaniu, indeksowaniu, oraz jej wyświetlaniu. Dzięki temu można w lepszy sposób zrozumieć to, w jaki sposób wyszukiwarka Google pozycjonuje strony internetowe, co także umożliwia wykorzystanie tej wiedzy w praktyczny sposób.

Monitorowanie i testowanie stron mobilnych

Google Search Console umożliwia także przeprowadzenie testów stron AMP (przyspieszone strony mobilne), które szybko ładują się i dobrze wyglądają na urządzeniach mobilnych. Coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych podczas robienia zakupów internetowych, więc warto także pamiętać o odpowiedniej optymalizacji mobilnej wersji sklepu internetowego. To dzięki otrzymywanym raportom, dotyczących tego rodzaju stron można je ulepszyć i odpowiednio dostosować do wymagań wyszukiwarki Google. A co ważne, przejrzyste informacje o błędach, występujących na stronach mobilnych pozwalają na ich szybkie usunięcie. Warto wiedzieć także, że posiadanie swojej strony mobilnej sklepu internetowego realnie wpływa na zwiększenie jej widoczności i uzyskanie lepszej pozycji w wyszukiwarce Google.

O czym warto jeszcze pamiętać?

A jeżeli chcemy skorzystać z możliwości Google Search Console i wykorzystać je w praktyce, to nic nie stoi na przeszkodzie! Wystarczy, że na stronie platformy dodamy adres sklepu internetowego, np. funkcjonującego na Asystent Online, a po chwili otrzymamy podstawowy kod mierzący, a także wskazówki, dotyczące prawidłowej weryfikacji strony internetowej. Po jej wykonaniu otrzymujemy dostęp do różnego rodzaju raportów, informacji, a także danych strukturalnych. To dzięki nim można w ulepszyć stronę internetową, uzyskać lepsze pozycje w wyszukiwarce w Google, a także zwiększyć sprzedaż produktów. W związki z tym warto skorzystać z Google Search Console w celu lepszej optymalizacji witryny internetowej.

Google Search Console to wyjątkowo przydatne narzędzie stworzone z myślą o lepszej optymalizacji stron internetowych w wyszukiwarce Google. To dzięki zastosowaniu możliwości tej platformy można usunąć błędy, ulepszyć zarówno tradycyjną stronę internetową, jak i mobilną, a także uzyskać lepsze pozycje w wyszukiwarce.

 

Meteoryt.plUdostępnij: