Wybór odpowiedniej platformy przeznaczonej do obsługi sklepów internetowych jest kluczową decyzją, która może mieć wpływ na dalszą działalność naszego sklepu internetowego. Dlatego dobrym pomysłem jest wybór odpowiedniej platformy, za pomocą której możemy również zadbać o marketing, profesjonalną obsługę klienta, czy też dalszy rozwój firmy, np. w postaci połączenia aukcji internetowych z ofertą sklepu internetowego, czy też dbającej o bezpieczeństwo klientów podczas dokonywania transakcji. Warto także pamiętać o tym, aby wybrana platforma spełniała także oczekiwania zarówno przedsiębiorców, jak i klientów. A na co jeszcze warto zwrócić uwagę przy wyborze platformy e-commerce? I czy przeniesienie sklepu internetowego na nową platformę zawsze się opłaca?
Platforma e-commerce – na co zwrócić uwagę?
Jeżeli szukamy odpowiedniej platformy e-commerce, to warto zastanowić się nad tym, czego my, jako przyszli przedsiębiorcy oczekujemy od tego typu oprogramowania pod kątem funkcjonalności i możliwości sklepu internetowego. Czy chcemy dzięki niej także zadbać o marketing? A może planujemy w przyszłości otworzyć klika sklepów internetowych i chcemy obsługiwać je wszystkie za pomocą jednego panelu? Dlatego dobrym pomysłem jest wypisanie najważniejszych cech, które powinna posiadać wybrana przez nas platforma e-commerce. Warto również zwrócić uwagę na to, czy dana platforma dba o bezpieczeństwo danych oraz transakcji, a przy tym obsługuje płatności online. Dzięki temu klient może mieć pewność, że jego dane są bezpieczne i nie trafią do niepowołanych osób. Ponadto zaletą platformy jest to, że umożliwia pełną zarządzanie treścią w całym sklepie internetowym i przy tym pozwala na kontrolowanie stanu magazynów, czy też pozwala na tworzenie własnych baz danych, tak jak jest w przypadku naszej platformy Asystent Online.
A na co jeszcze warto zwrócić uwagę przy wyborze platformy e-commerce? Innym ważnym aspektem przy wyborze tego typu platformy jest możliwość zaplanowania i przeprowadzania działań marketingowych. To za pomocą np. platformy Asystent Online przedsiębiorca może przeprowadzić kampanię marketingową, obejmującą różne kanały dotarcia do klienta, np. portali społecznościowych, smsy i wiadomości elektroniczne, czy też możliwość tworzenia landing page’ów (warto przeczytać artykuł: Landing page – zwiększ swoją sprzedaż!”). Takie możliwości, które posiada platforma pozwalają na zaoszczędzenie czasu i pieniędzy, ponieważ o wiele szybciej przeprowadzimy działania marketingowe za pomocą jednej platformy, co także przyczynia się do ograniczenia kosztów związanych z kampaniami reklamowymi. Dlatego warto zdecydować się na wybór takiej platformy e-commerce, która wyróżnia się intuicyjną i łatwą obsługą, a także ma wiele przydatnych i praktycznych możliwości, tak jak nasz Asystent Online! Ale czy można dokonać wyboru platformy po uprzednim jej przetestowaniu?
Przetestuj bezpłatnie platformę Asystent Online!
Raczej mało kto preferuje podjęcie poważnych decyzji, bez uprzedniej znajomości produktu, tak jak jest w przypadku platformy e-cpmmerce. Przecież ten wybór może zdecydować się o przyszłości sklepu internetowego, więc dobrym pomysłem jest przetestowanie możliwości platformy, najlepiej bez zobowiązań. Dzięki temu możemy poznać funkcję, sposób obsługi, a także przekonać się o tym, czy dana platforma jest odpowiednia dla naszego sklepu internetowego. Z takiej opcji można skorzystać w przypadku wyboru platformy Asystent Online, która pozwala na założenie sklepu internetowego bez zobowiązań na 30 dni. To odpowiednia długość czasu na dokładniejszej zapoznanie się z tym oprogramowaniem i podjęciem dalszych decyzji.
Czasami zdarzają się sytuacje, że mamy już wybraną platformę e-commerce, na której prowadzimy nasz sklep internetowy, ale dowiedzieliśmy się o ofercie nowej platformy, która być może jest lepszym wyborem. I to często pojawia się pytanie: czy opłaca się przenosić sklep internetowy na nową platformę?
Przeprowadzka na nowa platformę – czy zawsze warto?
Zanim zdecydujemy się na przeniesienie sklepu internetowego na nową platformę e-commerce, to warto zachować pewną ostrożność. Często atrakcyjnie brzmiąca oferta może okazać się w rzeczywistości nie tak wspaniała, jak nam może się wydawać. Przede wszystkim należy dokładnie zapoznać się z możliwościami i funkcjami platformy, do których mamy dostęp w ramach określonej opłaty. Warto także dowiedzieć się na temat wysokości abonamentu oraz tego, czy nie ma żadnych ukrytych opłat. Kolejnym krokiem jest zapoznanie się z opiniami innymi klientów, korzystających z danej platformy. Dlatego zanim zdecydujemy się na przeniesienie sklepu na inną platformę, to należy dokonać również porównania cech i funkcji obu oprogramować. Często po głębszej analizie może okazać się, że jednak „stara” platforma przebija nowy produkt! A jeżeli jednak szukamy lepszej oferty platformy e-commerce, lub dopiero chcemy rozpocząć działalność sklepu internetowego, to warto postawić na profesjonalne oprogramowanie, takie jak nasz Asystent Online. W związku z tym zapraszamy do kontaktu z naszym biurem!