Z pojęciem konwersji prędzej, czy później spotka się prawie każdy przedsiębiorca, prowadzący swoją działalność w Internecie. To dzięki znajomości zagadnieniom związanym z konwersją możemy uzyskać wiele ważnych i przydatnych informacji, dzięki którym istnieje możliwość modyfikacji naszej strategii marketingowej, co może również podnieść liczbę sprzedanych produktów w naszym sklepie internetowym. Dlatego prowadząc tego typu działalność, należy wiedzieć, czym jest konwersja oraz współczynnik konwersji, a także poznać sposoby na jej wzrost. A więc, co kryje się pod tym pojęciem? I dlaczego jest ono tak ważne w przypadku prowadzenia własnej działalności internetowej?
Konwersja i współczynnik konwersji – co to jest?
Pojęcie konwersji oznacza wykonanie ważnej czynności związanej z daną firmą, poprzez prowadzone kampanie promocyjne, czy też działania SEO. Inaczej mówiąc, jeżeli nasz potencjalny klient odwiedzi nasz sklep internetowy poprzez klknięcie w baner reklamowy, znajdujący się na portalu społecznościowym i dokona w nim zakupu, to możemy stwierdzić, że jest to konwersja. Konwersją również możemy nazwać takie czynności, które nie tylko oznaczają sprzedaż produktu, ale również są ważne dla naszej działalności internetowej, np. założy konto w naszym sklepie, zapisze się do newslettera, czy też doda opinię o danym produkcie. Dzięki temu możemy także stwierdzić, że konwersja prowadzi do osiągnięcia celu, jakim jest zdobycie nowego klienta, cennych uwag, czy też zwiększenie sprzedaży produktów, a więcej większy zysk. A w jaki sposób można obliczyć konwersje w naszym sklepie internetowym? Za pomocą współczynnika konwersji!
Współczynnik konwersji oznacza, inaczej także wskaźnik konwersji oznacza uzyskanie liczby konwersji w przeliczeniu na liczbę wszystkich odwiedzin w naszym sklepie internetowym. Wskaźnik konwersji można obliczyć za pomocą prostego wzoru podział ilości konwersji przez ilość użytkowania, a następnie pomnożenia wyniku przez 100%. A mówiąc prościej, jeżeli 1 tys. odwiedziło nasz sklep internetowy poprzez kliknięcie w reklamę naszej oferty i z tej liczby 100 osób dokonana zakupu (wykona pożądaną czynność), to wskaźnik konwersji będzie wynosił: 100/1000*100%=10%. Warto wiedzieć, że im większy współczynnik konwersji, tym większy sukces prowadzonej kampanii marketingowej.
Dzięki temu możemy stwierdzić, czy nasze działania promocyjne przynoszą efekty i czy one są opłacalne w stosunku do ponoszonych przez nasz kosztów. Co ważne, często to nie atrakcyjna reklama zachęca do zakupu, ale również profesjonalny wygląd naszego sklepu internetowego, szeroka oferta i konkurencyjne ceny produktów są kluczowe. W związku z tym warto zdecydować się na wybór odpowiedniej platformy, która pozwoli na stworzenie i prowadzenie kampanii SEO, a także na wybór profesjonalnej szaty graficznej, czy też skorzystanie z wielu przydatnych ze strony klienta funkcji. Dlatego dobrym pomysłem jest wybór naszej platformy Asystent Online, która posiada wszystkie wymienione wyżej cechy. A po wyborze odpowiedniej platformy, warto również skupić się na poprawie współczynnika konwersji, stosując kilka sprawdzonych sposób.
W jaki sposób można poprawić współczynnik konwersji?
Jeżeli chcemy poprawić współczynnik konwersji, to warto zastosować kilka sposób, dzięki którym możemy uzyskać lepszy wynik. Warto wiedzieć, że im większy współczynnik konwersji, tym większy zysk, więc warto postarać się o to, aby nasze działania przyniosły widoczny i zamierzony efekt. Na początku, dobrym pomysłem jest „wejście w skórę” naszego klienta i prześledzenie całego procesu sprzedażowego. Być może dana reklama prowadzi do oferty, która już jest niedostępna lub do miejsc, które nie przykuwają uwagi swoim wyglądem. Często, to niewielkie poprawki mogą znacząco podnieść współczynnik konwersji, jednakże wymaga to zebrania potrzebnych danych i poddania ich odpowiedniej analizie. Do innych sposób poprawiających wskaźnik konwersji należą:
- Umieszczenie wysokiej jakości i profesjonalnych opisów produktów.
- Umożliwienie klientom skorzystania z łatwych i szybkich metod płatności (nic tak nie zniechęca, jak żmudny proces wypełniania danych lub brak niezbędnych formularzy).
- Poznanie preferencji oraz uwag ze strony klientów, dotyczących naszej strony (pozwala to na wprowadzenie zmian oraz udoskonalenie polityki prowadzonej w naszym sklepie internetowym).
- Wprowadzenie w życie profesjonalnej kampanii SEO (a o jej użyteczności i korzyściach można przeczytać w tym artykule – SEO – co powinieneś wiedzieć, aby zwiększyć swoją sprzedaż?)
- Dobór odpowiednich słów kluczowych.
- Skierowanie naszej kampanii reklamowej do pożądanej grupy odbiorców.
- Przeprowadzenie testów A/B, które pozwalają na wybór odpowiednich działań marketingowych.
- Zadbanie o uproszenie całego procesu zakupowego.
- Profesjonalna obsługa klienta (więcej informacji o odpowiedniej obsłudze klienta można przeczytać w tym artykule: Obsługa klienta kluczem do zwiększenia efektywności sprzedaży).
- Warto pokazać się z jak najlepszej strony, więc należy zadbać o to, aby potencjalny klient zobaczył w nas specjalistę, z którym warto rozpocząć współpracę.
Współczynnik konwersji jest jednym z najważniejszych pojęć i zagadnień, dotyczących działalności internetowych. Dlatego, często to od niego zależy sukces naszego sklepu internetowego, więc warto postarać się o uzyskanie, jak najlepszej poprawy współczynnika konwersji. Warto również pamiętać o postawieniu konkretnych celów, do których będziemy dążyć, np. w postaci zwiększenia sprzedaży danego produktu. Dzięki temu będziemy mogli skupić się na konkretnych czynnościach, zmierzających do osiągnięcia określonego celu.