Obecnie coraz więcej klientów decyduje się na korzystanie z oferty sklepów internetowych, szczególnie że urządzenia mobilne także umożliwiają wykonanie zakupów internetowych. Dlatego warto pamiętać, że własny sklep internetowy wiąże się z wieloma korzyściami, które często decydują o założeniu i prowadzeniu tej formy działalności handlu. A jakie są zalety sklepów internetowych? O czym warto pamiętać, jeżeli zdecydujemy się na prowadzenie własnego sklepu internetowego?
Niższe koszty i oszczędność czasu
Własny sklep internetowy wiąże się z poniesieniem niższych kosztów, np. związanych z wynajęciem lokalu, zatrudnieniem personelu, czy z rachunkami za energię elektryczną, niż w przypadku sklepu tradycyjnego. Sklep internetowy możemy, szczególnie na początku swojej działalności, prowadzić w domu, w garażu lub w każdym innym miejscu, ponieważ klient zakupiony towar otrzymuje drogą wysyłkową. Co ważne, w przypadku sklepu internetowego ilość zatrudnionych pracowników można ograniczyć do minimum, zwłaszcza jeżeli naszym celem jest prowadzenie sklepu z niewielką ilością asortymentu. Dlatego często to niższe koszty generowane przez sklep internetowy decydują o prowadzeniu tego typu sklepów. Własny sklep internetowy wiąże się także z zaoszczędzeniem czasu poświęconego na prowadzenie biznesu, ponieważ to za pomocą jednego konta możemy zarządzać całym sklepem internetowym, bez konieczności czasochłonnych kontroli stanu magazynu, ilości produktów, czy też dopełnionych przez pracowników formalności. Jednym słowem oszczędzamy czas i pieniądze! A kolejną ważną zaletą sklepów internetowych jest możliwość dotarcia do dużej grupy klientów.
Szerokie grono klientów
W przypadku sklepu internetowego nasza oferta może dotrzeć do większego grona klientów, szczególnie jeżeli zdecydujemy się na skorzystanie z różnych form reklamy internetowej. W dobie portali społecznościowych budowanie grona wiernych klientów jest szybsze, niż w przypadku tradycyjnych metod, a dzięki SEO Marketingowi można zadbać o lepszą pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania w Google. Dlatego za pomocą odpowiednio zaplanowanej kampanii reklamowej, której koszt może być zdecydowanie niższy, niż w przypadku promocji sklepu stacjonarnego możemy sukcesywnie powiększać grono klientów, a także kształtować pozytywny wizerunek naszej firmy. A co ważne, sklep internetowy pozwala także na lepszą ekspozycją towarów i promocji!
Atrakcyjna oferta w zasięgu oka
W sytuacji chęci wyeksponowania najlepszych ofert cenowych w sklepach stacjonarnych możemy spotkać się z różnymi ograniczeniami, np. związanymi z powierzchnią pomieszczenia. Dlatego w przypadku internetowych sklepów ten problem nie istnieje! Możemy wyeksponować produkty w taki sposób, aby nasza oferta dotarła do wszystkich naszych klientów, np. na stronie głównej sklepu internetowego. Ponadto, sklep internetowy składa się z poszczególnych kategorii, w których umieszczone są nasze produkty. Dzięki temu każdy klient ma możliwość zapoznania się ze szczegółowymi informacjami o ofercie, zdjęciem przedmiotu i nawet porównania jego ceny z innymi produktami. A co ważne, w każdej chwili możemy zorganizować ciekawe promocje, które są dodatkową zachętą, zarówno dla stałych klientów, jak i osób, które szukają najlepszej oferty cenowej.
Czynny całą dobę!
Wielką przewagą sklepów internetowych nad tradycyjnymi jest to, że są czynne przez całą dobę. Dzięki temu nasz klient może o każdej porze dnia i nocy skorzystać z proponowanej przez nas oferty, bez konieczności dostosowania się do godzin otwarcia. Co ważne, to dzięki urządzeniom mobilnym, takim jak smartfon lub tablet istnieje możliwość wykonania zakupów w każdym miejscu i to bez konieczności dostępu do komputera. Wystarczy wolna chwila w autobusie, pociągu lub w kolejce, a nasz produkt może zostać kupiony przez użytkownika tego typu urządzeń. Dlatego też zachęcamy do zapoznania się z artykułem, poświęconym zakupom mobilnym, który znajduje się w tym miejscu.
A o czym warto pamiętać?
Jeżeli zdecydowaliśmy się na prowadzenie sklepu internetowego, to warto pamiętać o kilku ważnych wskazówkach, dzięki którym możemy zapewnić najwyższą jakość obsługi klientów. Przede wszystkim należy zadbać o bezpieczeństwo danych, zarówno pracowników, jak i klientów, np. podczas wykonywania płatności elektronicznych. Ku temu służy certyfikat SSL, o którym można dowiedzieć się więcej z tego artykułu. Dodatkowo warto zdecydować na stworzenie responsywnej strony sklepu internetowego, która będzie odpowiednio wyświetlała się także na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfon i tablet. A jeżeli chcemy szybko i sprawnie założyć swój sklep internetowy, to zachęcamy do skorzystania z naszej platformy, na której istnieje możliwość otworzenia konta sklepu internetowego w kilka minut (bezpłatne przez okres 30 dni!), a także do kontaktu z naszą firmą w celu uzyskania szczegółowych informacji, dotyczących otworzenia i prowadzenia sklepu internetowego na naszej platformie.