Codziennie do skrzynki mailowej potencjalnego klienta sklepu internetowego może trafić aż kilkadziesiąt wiadomości, zawierających daną ofertę. Jednakże zazwyczaj nie wszystkie wiadomości są odczytywane przez użytkownika poczty i większość z nich trafia do kosza lub do folderu Spam przed ich przeczytaniem. Dlatego ważnym elementem e-mail marketingu jest stworzenie takich wiadomości e-mail, które zachęcą potencjalnego klienta do zapoznania się z nimi i skorzystania z naszej oferty. W tym celu warto odpowiednio zaplanować naszą kampanię e-mail marketingową, która może przynieść nam wiele korzyści, np.  w postaci zdobycia wiernych klientów, wzmocnienia pozytywnego wizerunku sklepu internetowego, czy nawet lepszego pozycjonowania naszej działalności w wyszukiwarce Google. A jakie cechy powinien posiadać dobry e-mail marketing? I w jaki sposób można go połączyć z SEO?

E-mail marketing, czyli co warto o nim wiedzieć?

Jak już wspomniano, nie każda wiadomość e-mail, zawierająca ofertę sprzedażową jest odczytywana przez użytkownika poczty elektronicznej. Zazwyczaj tego typu wiadomości trafiają do kosza lub też gubią się pośród wielu innych wiadomości. Dlatego warto zadbać o to, aby nasza kampania e-mail marketingowa wyróżniała się i przykuwała uwagę naszego potencjalnego klienta. Co ciekawe, to wciąż jedna z najpopularniejszych form marketingu, która wykorzystywana jest przez większość działalności internetowych. Pozwala ona także na budowanie interakcji między sklepem internetowym a klientem, dzięki czemu możemy powiększyć nasze grono o kolejnych lojalnych klientów. Warto również pamiętać, że pozwala to na stworzenie bazy kupujących oraz na wysyłanie im spersonalizowanych wiadomości, zawierających np. specjalną ofertę. A jaki są jeszcze zalety e-mail marketingu?

Zalety e-mail marketingu

Odpowiednio zaplanowana oraz przeprowadzona kampania e-mail marketingowa wiąże się z wieloma zaletami, które doceniane są zarówno, przez większych, jak i mniejszych graczy na rynku e-commerce. Warto wiedzieć, że e-mail marketing pozwala na szybki zwrot kosztów związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem tego rodzaju kampanii, a także  na zmierzenie jej efektów. To dzięki specjalnym programom można mieć dostęp do informacji, dotyczących tego, czy nasze wiadomości bezpośrednio docierają do użytkownika, czy też pozostają i przez jaki czas nieprzeczytane. To ważne informacje, które pozwalają nam na lepsze spersonalizowanie wiadomości pod względem graficznym lub tekstowym.

Kolejną zaletą e-mail marketingu jest brak granic geograficznych, dana wiadomość może trafić na skrzynkę zarówno do osoby, znajdującej się w bliskiej odległości, jak i na drugim końcu świata. Dzięki temu możemy zdobyć klientów nie tylko regionalnych lub też krajowych, ale również międzynarodowych. Należy pamiętać, że w przypadku e-mail marketingu należy rozróżnić marketing promocyjny i relacyjny (budowanie więzi z klientem), które wymagają uzyskania zgody naszego klienta, np. podczas zapisywania się do otrzymywania newsletterów na przesyłanie tego typu wiadomości, jak i spam. Ten trzeci rodzaj e-mail marketingu może przynieść więcej szkody, niż pożytku, szczególnie że mało kto chce dostawać natarczywe reklamy, zaśmiecające naszą skrzynkę mailingową.

Inną zaletą e-mail marketingu jest możliwość połączenia jego możliwości z SEO, który pozytywnie wpływa na pozycjonowanie naszego sklepu internetowego. Odpowiednio przygotowania kampania e-mail marketingowa zgodnie z zasadami SEO pozwoli nam na podniesienie naszej pozycji w wyszukiwarce Google, dzięki czemu potencjalny klient może w pierwszej kolejności trafić do naszej sklepu internetowego i skorzystać z jego oferty. A więc, w jaki sposób można wykorzystać możliwości SEO podczas kampanii e-mail marketingowej?

E-mail marketing + SEO = wiele korzyści!

Jeżeli chcemy stworzyć i przeprowadzić e-mail marketing zorientowany na SEO, to należy pamiętać, że w przypadku wiadomości e-mail najważniejsza jest ich treść. To nie liczba wysłanych wiadomości wpływa na pozycję naszego serwisu internetowego, ale jakość treści i linków, prowadzących do naszego sklepu internetowego. Zatem dobrym pomysłem jest skorzystanie ze wskazówek, które pomogą nam na przeprowadzenie e-mail marketingu, zmierzającego do podniesienia pozycji naszego serwisu w wyszukiwarce:

 

  • Należy pamiętać o wysyłaniu wiadomości e-mail tylko do tych osób, które wyraziły zgodę na otrzymywanie tego typu wiadomości. W przeciwnym razie nasza domena może zostać przypisana przez użytkownika poczty do czarnej listy, przez co nasze wiadomości będą traktowanie jako SPAM.

 

  • Treść wiadomości nie powinna być zbyt długa, ale należy w niej uwzględnić najważniejsze informacje, zaś do obszerniejszej treści, znajdującej się na danej stronie naszego sklepu internetowego może prowadzić link. Każde wejście na naszą stronę jest odnotowane i może przyczynić się do lepszego pozycjonowania sklepu internetowego!

 

  • Dobrym pomysłem jest zawarcie w wiadomości e-mail linków polecających, które mogą zostać wykorzystane przez naszych klientów do zachęcenia ich znajomych w celu zapoznania się z naszą ofertą. Ciekawym wyjściem jest także udostępnienie możliwości udostępnienia przez klienta danej oferty na koncie, znajdujących się na portalach społecznościowych. Pozwala to na generowanie leadów inaczej zainteresowania naszą propozycją sprzedażową.

 

  • Ponadto linki mogą również prowadzić do kont sklepu założonych na portalach społecznościowych, których odwiedzanie także wpływa na pozycjonowanie strony internetowej. Co ważne, także linki mogą kierować do stron, które zawierają słowa kluczowe, np. na blog powiązany z naszym sklepem internetowym.

 

  • Warto pamiętać o dodawaniu w treści wiadomości i nagłówku słów kluczowych oraz alternatywnych do grafik, dzięki czemu roboty wyszukiwarki będą znały zawartość grafiki bez jej sprawdzania.

 

  • Jedną z najważniejszych wskazówek jest wybór odpowiedniej platformy sklepy internetowego, która pozwala na przeprowadzenie kampanii e-mail marketingowej, takiej jak nasza Asystent Online. Ponadto ta platforma pozwala również na tworzenie własnych szablonów maili i ich personalizowania. W związku z tym zapraszamy do kontaktu!

 

E-mail marketing oraz SEO mają dużo ze sobą wspólnego – to dzięki odpowiednio zaplanowanej kampanii e-mail marketingowej z uwzględnieniem zasad SEO pozwala na zwiększenia grona klienta, sprzedaży i ruchu na stronie sklepu internetowego, tworzenie jego pozytywnego wizerunku, czy też na uzyskanie lepszej pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarce Google.

 

Meteoryt.plUdostępnij: